Seguici su
Cerca Cerca nel sito

Su rinnovamentu de sos limbàgios artìsticos in su segundu pustisgherra

Su rinnovamentu de sos limbàgios artìsticos in su segundu pustisgherra

Su rinnovamentu de sos limbàgios artìsticos in su segundu pustisgherra

A signare s'intrada "ufitziale" in Sardigna de s'arte cuntemporànea est, in su 1957, sa premiatzione a s'I Biennale de Nùgoro, intre allutas polèmicas, de unu pintadu astratu de Mauro Manca.
Dae segus s'impulsu de Manca, dinàmicu diretore de s'Istitutu de Arte de Sassari (1959-69), e de sos giòvanos cagliaritani de su Grupu Transazionale (1966), sa Sardigna s'aberit a sos limbàgios de s'informale e tando de s'arte programada.

In sos matessi annos s'iscultore Eugenio Tavolara aviat a traessu de s'ÌSULA (Istitutu Sardu Organizatzione Traballu Artisanu), de cale est diretore, una singulare esperièntzia de "handicraft design", reinventando s'artesania sarda a sa lughe de un'addòbiu intre traditzione e gustu cuntemporàneu chi nde faghet calicunu tempus un'esèmpiu-ghiat in campu internatzionale.

Sa crisi de su Modernismu no est determinada in s'ìsula de sas esperièntzias cuntzetuales, de sa performance o de s'arte ambientale (praticamente ausentes) ma de sas chircas neoconcettuali de s'ùrtimo quindicennio, chi contraponent a su modellu de un'arte cuntzentrada petzi subra de sa forma su de un'arte comunicativa e abbolotu a s'esternu.

Mentras fintzas in Sardigna comintzat a pigare forma su sistema de s'arte, cun sa nàschida de istruturas de museos pro su contemporàneu, de un'Acadèmia de Bellas Artes e de una difusa faina crìtica, sa noa generatzione artìstica no avertet prus sa chirca de s'identidade comente a unu drammàticu imperativu ma comente a una pretziosa diferèntzia, intre sas medas chi cunvivent in su mosàicu de su mundu globalizadu.

Aggiornamento

20/9/2023 - 12:07

Commenti

Scrivi un commento

Invia